Verjaardag van Rosita in Cherokee

12 oktober 2016 - Cherokee, Verenigde Staten

Hieperdepiep HOERA. Rosita is jarig vandaag dus we hebben haar gisteravond om 12 uur USA tijd toegezongen. En omdat we haar verjaardag niet op de highway willen vieren blijven we vandaag een dagje rusten in Cherokee. Het is echt een super stil dorpje. Zo stil dat we tot half 9 hebben uitgeslapen en dat is nog niet eerder gebeurd. Snel douchen en aankleden want het ontbijt is maar tot 10 uur. Dit is het beste en uitgebreidste ontbijt wat we tot nu toe hebben. Een wafelijzer en een pancakeijzer. Gekker moet het niet worden. Ries en Henk hebben gisteren ook een taartje geregeld en die was ééérg lekker. Na het ontbijt even de camera's pakken want Roos gaat haar kado van Richard innen, een helikoptervlucht! Dus op naar Eddy. Eerst de zakelijke kant regelen en dan mogen ze plaatsnemen in de heli. En wij mogen alles filmen en fotograferen. En daar gaan ze!!! Wat een kabaal komt er van zo'n ding af zeg. Maar het wel een erg gaaf gezicht om ze te zien opstijgen. Nu hebben Henk en ik 20 minuten voor onszelf die gevuld wordt door een moederpoes met haar kitten. Wat een dotje zeg. Ineens hoor ik weer wat en ja hoor, daar komt weer een stipje aan dus snel alle camera's weer in de aanslag om alles weer te filmen. En wat zijn ze enthousiast!!!! Het was in 1 woord geweldig!!! Fijn dat het zo in de smaak is gevallen. Nu gaan we even op zoek naar een restaurant voor vanavond en dat wordt nog een hele klus. Er zijn hier voornamelijk fastfood restaurants en dat vinden we net iets té feestelijk voor een verjaardag. Dus we tuffen lekker een stuk door de bergen totdat we een Dunkin Donut zien en besluiten voor een echte donut te gaan en een lekkere bak koffie. En lekker was het allebei. Hier gelijk maar even gevraagd of er in de buurt een lekker restaurant is en ja, maar dan wel in Waynesville. Prima, geen probleem maar dat is nog wel even een stukje tuffen. Uiteindelijk komen we bij het restaurant Sagebrush Steakhouse aan. De mannen gaan even inspecteren of het was is voor vanavond en ja hoor, helemaal goed. Nu eerst even naar FamilyDollar voor wat boodschappen en dan op naar het hotel om te gaan zwemmen. Wel even lekker zo'n duik in het zwembad. Gauw douchen en aankleden zodat we de rit van 40 km door de bergen in ieder nog met licht kunnen rijden. Het is inderdaad een gezellig restaurant en we eten er erg lekker ook. Bij het toetje komt al het personeel mee om Rosita toe te zingen. Als dat niet leuk is weet ik het ook niet meer. Nu nog even de bergen doorcrossen in het donker naar het hotel maar na 3 kwartier heeft Henkie ons weer veilig bij het hotel gebracht. Nog even de laatste administratie wegwerken en dan lekker slapen en morgen gezond weer op. Dat is voor jullie dus al bijna. Goedemorgen trouwe lezers en werkte voor vandaag. Foto's volgen morgen.