Great Smokey Mountain

11 oktober 2016 - Cherokee, Verenigde Staten

Lekker even ontbijten. Helaas dachten meer mensen zo. Maar nog niet eerder waren er zoveel mensen tegelijk in 1 van onze hotels maar deze slaat echt alles. We moeten gewoon in de rij staan voor ons eten!!! Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt. Als we ons culinaire hoogstandje weer op hebben gaan we de koffers in de auto gooien en op weg naar Great Smokey Mountain. Dit wordt een rit van ongeveer 50 km maar doordat we hier en daar stoppen om mooie foto's te maken, doen we er iets langer over. Uiteindelijk moeten we in Cherokee uitkomen. En inderdaad, we zijn niet verdwaald en dus ook niet opgegeten door de zwarte beren die hier rond lopen. Als we in Cherokee aankomen, gaan we even door het dorpje. Er zijn wat leuke winkeltjes maar het is maar een kruimeltje van een stadje. Eigenlijk willen we hier even wat eten en drinken maar onze serveerster is zo ontzettend vriendelijk dat we maar even overslaan. Dat hebben we nog niet echt gehad hier dat ze zo onvriendelijk zijn. Maar deze streek is iets minder amicaal zullen we maar zeggen. Dan maar een chicken little halen bij de KFC. Deze zijn erg lekker maar we weten niet zeker of ze ook in Nederland te verkrijgen. Dan tuffen we maar verder naar ons hotel om onze koffers af te gooien. Een net hotel is het met een mooie kamer. Zo, nu we de koffers kwijt zijn kunnen we even de rest van Cherokee gaan verkennen. Maar daar is niet zoveel te verkennen. Wel onze wasservice. Omdat we inmiddels wel wat kleding hebben wat gewassen moet worden gaan we maar naar de wasserette. Maar dat zijn we niet helemaal gewend dus we moeten even kijken hoe of wat. En vervolgens lekker wachten totdat de machines klaar zijn. En dan duurt het best lang. Maar het is wel leuk om de mensen van hier te bekijken, en dat is meer dan genoeg. Wat een raar volk zeg. Eindelijk als het klaar is gaan we terug naar de kamer om de was terug te brengen en vervolgens naar een restaurant op zoek te gaan omdat het inmiddels ook al 19 uur is geworden. Helaas wordt dat wat moeilijker. Er is een steakrestaurant maar daar staan de prijzen ons niet zo aan dus gaan we verder zoeken. Omdat hier alles om 21 uur sluit blijven alleen de fastfood restaurants over en de pizza hut. Dan maar pizza. En dat is ook wel een erg lekker pizza. Omdat het inmiddels ruim 21:30 uur is geweest hebben we blijkbaar niet zoveel honger meer en dat is jammer. Nu lekker naar het hotel en slapen zodat het des te eerder 12 oktober is en Rosita jarig is. In Nederland is zijn inmiddels al een paar uur jarig maar voor ons nog niet. Kijken wat de dag ons morgen brengt.

1. Arij:
    12 oktober 2016
    Net als in Nederland zijn er altijd mensen die op dat moment een slecht humor hebben. Van deze kant Roos, gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonden jaren. Mooie foto's.