Van Mobile naar Kenner

20 oktober 2016 - Kenner, Louisiana, Verenigde Staten

Onze laatste volledige dag en volle autorit is vandaag ingegaan. We vertrekken vanuit Mobile om uiteindelijk in Kenner, een voorstad van New Orleans, uit te komen. Onderweg stoppen we nog 1 maal bij de KFC om een Chicken Little te halen. Dat is zo lekker maar we weten niet of ie ook in Nederland te koop is. Dat zien we wel als we thuis zijn. Voordat we naar het hotel gaan maken we een kleine afbuiging naar het vliegveld waar we willen proberen alvast in te checken. En gelukkig lukt dat ook. Dat scheelt morgen weer en nu hebben we ook gelijk goede plaatsen. Weer een zorg minder, met name voor Roos en mij dan. De mannen hebben nergens last van. In Kenner hebben we weer een Red Roof Inn Hotel geboekt. Mooie kamers zijn het weer. Hup, de koffers op de kamer en naar downtown New Orleans om een Mexicaan op te zoeken om de vakantie in stijl af te sluiten. Uiteraard gaat het weer op z'n klavertjes vier en lopen we de halve stad door te slenteren van links naar rechts en weer terug en vice versa, om uiteindelijk bij een toko uit te komen die iets te veel gezellige uitstraling heeft. De volgende die we via internet opgezocht hadden is inmiddels gesloten en door een andere eigenaar overgenomen. Dus op goed geluk en met moordneigingen ivm scheurbuiken, lopen we verder maar eigenlijk richting een gedeelte waar we misschien eigenlijk beter niet kunnen komen. Maar daar zit uiteindelijk wel een Mexicaan die open is ook nog gezellig oogt. Moet niet gekker worden. Het is iets anders dan we tot nu toe gehad hebben maar zeker niet minder lekker. Van het huis krijgen we nog een likeurtje en dan slenteren we weer terug naar de auto. Een klein half uurtje later zijn we bij het hotel. De auto uitruimen en alle spullen verzamelen en het overschot aan bier, cola en water geven we aan een paar mannen die hier op de parkeerplaats staan te praten. Zij zijn er blij mee en wij kunnen het toch niet meenemen. Nu kunnen we naar de kamer gaan en de koffers zover klaarmaken voor morgen. Ries en Roos komen nog even een afzakkertje halen en dan gaan we echt slapen. Morgen zal ik proberen nog wat foto's te plaatsen. Goedemorgen allemaal, werkse en tot straks.

1. Arij:
    21 oktober 2016
    Ik heb geantwoord aan Roos dat jullie straks blij zijn om niet hoeven te zoeken naar een slaapplaats of waar halen we eten vandaan, maar het was een schitterende reis en jullie hebben veel gezien van dat grote land. Geniet nog even van de laatste dag in Amerika en voor straks een goede vlucht en behouden thuis vaart.
  2. Matthia:
    21 oktober 2016