Graftombe Martin Luther King, CNN en ZOO

15 oktober 2016 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag staat het graf van Martin Luther King op het programma. Omdat hij in Atlanta geboren is en we tenslotte ook bij de plek van zijn moordaanslag geweest zijn, mogen we deze plek dan zeker niet missen. Het is ook een mooie rustige plek vlak bij zijn geboortehuis en de Ebenezer Baptist Church waar hij gepredikt heeft. Helaas is zijn geboortehuis wegens opknapwerkzaamheden gesloten maar uiteraard kunnen we wel tot aan de deur komen. Als we in de kerk komen hoor je een dienst van hem en dat maakt toch wel even indruk. Om in zijn kerk te lopen en tegelijk zijn stem te horen. Hierna gaan we naar downtown Atlanta om daar naar CNN te gaan. We lopen even door Centennial Olympic Park. Dit is het park waar ook in 1996 de Olympische Spelen geweest zijn. Verder is er niet veel meer van te zien hoor. Nu op naar CNN voor een tour van een uurtje. Wel leuk om te zien maar niet erg spectaculair. Maar goed, we zijn er geweest. En nou we er toch zijn gaan we ook maar naar de ZOO. Het is een wat verouderde ZOO en eigenlijk maken alleen de gorilla's en de panda's indruk. Mooi volgens planning rijden we rond half 6 richting Columbus voor een overnachting. Omdat we de laatste dagen in Panama City Beach willen doorbrengen maar dat in het weekend dubbel zo duur is, maken we een tussenstop in Columbus. Vanavond slapen we dus in La Quinta. Een leuk en net hotel. Even een hapje eten bij een soort Wok restaurant wat rg lekker was. En goedkoop. We zijn tenslotte Hollanders. Lekker aftaaien naar het hotel en rustig aan klaar maken voor de nacht. Fijne zondag allemaal.